IDENTITEIT VAN DE VERKOPER
AKV De Melkmoilen VZW
Beekstraat 35
9300 Aalst
E-mailadres: info@melkmoilen.be
Telefoonnummer: +32 479 30 91 06
Ondernemingsnummer: BE0801563062
ARTIKEL 1- ALGEMEEN.
1.1 Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, bestellingen en overeenkomsten in de webshop van Melkmoilen vzw. Door het tot stand komen van een overeenkomst tussen de klant en Melkmoilen vzw middels de procedure zoals deze is omschreven, accepteert de klant de voorwaarden.
1.2 Afwijkingen van deze voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk schriftelijk met Melkmoilen vzw zijn overeengekomen.
1.3 Alle rechten en aanspraken, zoals in deze Algemene Voorwaarden en in eventuele nadere overeenkomsten ten behoeve van Melkmoilen vzw worden bedongen, worden evenzeer bedongen ten behoeve van door Melkmoilen vzw ingeschakelde tussenpersonen en andere derden.
1.4 Indien (een) bepaling(en) van deze voorwaarden nietig is/zijn of vernietigd wordt/worden, zullen de overige bepalingen van deze voorwaarden volledig van kracht blijven. Melkmoilen vzw en de klant zullen dan in overleg treden teneinde (een) nieuwe bepaling(en) ter vervanging van de nietige c.q. vernietigde bepaling(en) overeen te komen, waarbij zoveel mogelijk het doel en de strekking van de nietige c.q. vernietigde bepaling(en) in acht wordt/worden genomen.
1.5 Melkmoilen vzw heeft ten allen tijde het recht de voorwaarden en de inhoud van de webshop Melkmoilen te wijzigen.
1.6 Er kunnen geen rechten worden ontleend aan op de website getoonde afbeeldingen of voorbeelden. Melkmoilen vzw is te allen tijde gemachtigd kaften en/of illustraties te wijzigen.
ARTIKEL 2 – AANBIEDINGEN EN OVEREENKOMSTEN.
2.1 Tijdens de periode die we in ons aanbod vermelden, wijzigen onze prijzen niet, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in BTW-tarieven.
2.2 Onze prijzen zijn inclusief alle belastingen, BTW, taksen en diensten. Je komt dus nooit voor verrassingen te staan. Indien u kiest voor verzending wordt hiervoor wel een vast tarief aangerekend in de winkelwagen. Dit is voordat je je aankoop definitief plaatst.
2.3 Een overeenkomst komt slechts tot stand na acceptatie van uw bestelling door Melkmoilen vzw. Melkmoilen vzw is gerechtigd bestellingen te weigeren dan wel bepaalde voorwaarden aan de levering te verbinden, tenzij uitdrukkelijk anders bepaald. Indien een bestelling niet wordt geaccepteerd, deelt Melkmoilen vzw dit mee binnen 14 werkdagen na ontvangst van de bestelling.
2.4 Deze overeenkomst bevat alle tussen de klant en Melkmoilen vzw gemaakte afspraken en treedt in de plaats van alle eerder gemaakte overeenkomsten, regelingen en/of afspraken tussen de klant en Melkmoilen vzw.
2.5 De administratie van Melkmoilen vzw geldt, behoudens tegenbewijs, als bewijs van de door de klant aan Melkmoilen vzw verstrekte opdrachten en gedane betalingen en van door Melkmoilen vzw verrichte leveringen. Melkmoilen vzw erkent dat elektronische communicatie als bewijs kan dienen. Door het accepteren van de voorwaarden erkent de klant dit eveneens.
2.6 De ontvangstbevestiging vermeldt in ieder geval de volgende informatie: een omschrijving van het product dat door de klant gekocht is en het aantal door de klant gekochte producten; de prijs van het product; klantgegevens als naam, factuuradres, adres waar het product naar toe gestuurd wordt en e-mailadres van de klant; het ordernummer van de overeenkomst; het e-mailadres van Melkmoilen vzw, waar de klant met vragen omtrent de bestelling terecht kan.
2.7 Melkmoilen vzw levert niet aan minderjarigen of onbekwaam verklaarden, wanneer de bestelling onvolledig of onjuist is, of wanneer vorige bestellingen niet correct betaald werden.
ARTIKEL 3 – LEVERING, LEVERTIJDEN EN VERZENDING.
3.1 Bestelde tickets worden binnen de 14 dagen verzonden naar het e-mailadres gebruikt bij de bestelling.
ARTIKEL 4 – PRIJZEN EN BETALING.
4.1 De vermelde prijzen voor de aangeboden producten en diensten zijn in Euro’s, inclusief BTW en exclusief verpakkings- en verzendkosten, welke genoemd worden bij de productinformatie, tenzij anders vermeld.
4.2 Wij kunnen enkel betaling via de betaalmodules die we op onze website aanbieden aanvaarden. Dit zijn Bancontact en overschrijving (SEPA).
4.3 Om een veilige online betaling en de veiligheid van je persoonsgegevens te waarborgen, worden de transactiegegevens versleuteld met SSL technologie over internet verstuurd. Om met SSL te betalen heb je geen speciale software nodig. Je herkent een veilige SSL-verbinding aan het “slotje” in de onderste statusbalk van je browser.
ARTIKEL 5 – OVERMACHT EN/OF BIJZONDERE OMSTANDIGHEDEN.
5.1 In geval van overmacht zijn wij niet gehouden onze verplichtingen na te komen. In dat geval kunnen wij ofwel onze verplichtingen opschorten voor de duur van de overmacht, ofwel de overeenkomst definitief ontbinden.
5.2 Overmacht is elke omstandigheid buiten onze wil en controle die de nakoming van onze verplichtingen geheel of gedeeltelijk verhindert. Hieronder begrijpen wij onder meer, stakingen, brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een (telecommunicatie-)netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen en/of het op enig moment niet beschikbaar zijn van onze website, niet of niet-tijdige levering van toeleveranciers of andere ingeschakelde derden, lockdown, …
ARTIKEL 6 – INTELLECTUELE EN INDUSTRIËLE EIGENDOMSRECHTEN.
6.1 De klant dient alle intellectuele en industriële eigendomsrechten die rusten op de door Melkmoilen vzw geleverde zaken geheel en onvoorwaardelijk te respecteren.
6.2 Melkmoilen vzw garandeert niet dat de aan de klant geleverde zaken geen inbreuk maken op enig intellectueel en/of industrieel eigendomsrecht van derden en aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid in geval van enige aanspraak van derden gebaseerd op de stelling dat met een door Melkmoilen vzw geleverde zaak inbreuk wordt gemaakt op enig recht van een derde.
ARTIKEL 7 – RECLAMES EN GARANTIE.
7.1 U heeft de verplichting om bij aflevering te onderzoeken of de producten aan de overeenkomst beantwoorden. Indien dit niet het geval is, dient u Melkmoilen vzw daarvan zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen 14 werkdagen na de aflevering, althans nadat constatering redelijkerwijze mogelijk was, schriftelijk en gemotiveerd kennis te geven.
7.2 Reclamaties dienen een duidelijke klacht te betreffen. Ze dienen uiterlijk 14 werkdagen na aflevering van de door de klant gegeven opdracht kenbaar gemaakt te worden.
7.4 Indien u het verkeerde product ontvangt, vragen wij u dit ons te melden. U zal zo snel mogelijk de juiste bestelling ontvangen zonder extra kosten.
7.5 Mocht een niet gepersonaliseerde product niet helemaal zijn zoals u verwacht had, dan kunt u deze binnen 14 werkdagen terugsturen. Gelieve retourzendingen eerst per e-mail te melden op info@melkmoilen.be. Stuur het artikel in een voldoende gefrankeerde verpakking, met vermelding van uw gegevens (naam, telefoonnummer en e-mail adres) terug naar:
AKV De Melkmoilen vzw
Beekstraat 35
9310 Aalst (België)
7.6 U geniet bij de aankoop van één of meer producten van de wettelijke garantie en de bescherming zoals voorzien in de Wet van 1 september 2004 betreffende de bescherming van de consumenten bij verkoop van consumptiegoederen. U zal Melkmoilen vzw van een gebrek aan overeenstemming in de zin van de hiervoor vermelde wet schriftelijk op de hoogte brengen uiterlijk binnen de twee maanden vanaf de dag waarop u het gebrek heeft vastgesteld.
7.7 Naast de interne klachtenprocedure van de webshop, kan u steeds terecht bij de Consumentenombudsdienst van de FOD Economie via deze link: http://www.consumentenombudsdienst.be//nl of bij het Europese ODR-platform: http://ec.europa.eu/consumers/odr
ARTIKEL 8 – PERSOONSGEGEVENS.
8.1 Door de klant ingevoerde persoonlijke gegevens zullen worden opgenomen in een bestand. Deze gegevens zullen worden gebruikt voor de uitvoering van de bestelling van de klant.
8.2 De gegevens van de klant worden opgenomen in een centraal bestand van Melkmoilen vzw. Deze gegevens worden gebruikt om de klant volledig up-to-date te houden wat betreft de zaken en diensten van Melkmoilen vzw.
8.3 De klant kan desgewenst inzage verkrijgen in de gegevens die door Melkmoilen vzw over de persoon van de klant worden opgenomen in het bestand van Melkmoilen vzw. De klant is gerechtigd wijziging van de gegevens te verlangen, indien deze gegevens niet correct zijn.
8.4 De klant heeft ten alle tijden het recht zich te verzetten tegen het gebruik van zijn gegevens door Melkmoilen vzw voor direct marketing doeleinden.
ARTIKEL 9 – DIVERSEN.
9.1 Indien de klant aan Melkmoilen vzw schriftelijk opgave doet van een adres, is Melkmoilen vzw gerechtigd alle bestellingen te verzenden aan het desbetreffende adres, totdat de klant Melkmoilen vzw een nieuw adres heeft doorgegeven.
9.2 Indien door Melkmoilen vzw gedurende korte of langere tijd al dan niet stilzwijgend afwijkingen van deze voorwaarden zijn toegestaan, laat dat onverlet haar recht alsnog directe en strikte naleving van de voorwaarden te eisen. De klant kan nimmer enig recht doen laten gelden op grond van het feit dat Melkmoilen vzw deze voorwaarden soepel toepast.
9.3 Melkmoilen vzw is bevoegd bij de uitvoering van de bestelling(en) van de klant gebruik te maken van derden.
ARTIKEL 10 – TOEPASSELIJKE RECHT EN GESCHILLENREGELING.
10.1 Op alle overeenkomsten die we afsluiten met onze klanten, ongeacht hun woonplaats, is uitsluitend het Belgische recht van toepassing en bij geschillen zijn enkel de bevoegde Belgische rechtbanken bevoegd. Indien om redenen van internationaal recht toch een ander recht van toepassing is, zal bij de interpretatie van huidige algemene voorwaarden in de eerste plaats teruggegrepen worden naar de Belgische Wet Marktpraktijken en Consumentenbescherming.
ARTIKEL 11 – BESTELPROCES
Stap 1: Winkelmandje vullen
De klant vult het online winkelmandje met producten.
Stap 2: Winkelmandje bevestigen
Nadat de klant de nodige stappen (zoals gegevens invullen, verzending en betaalmethode kiezen) doorlopen heeft, bevestigt hij het winkelmandje.
Stap 3: Bestelling wordt gemaakt
Achterliggend maakt het webshopsysteem de bestelling aan. Deze bestelling komt direct in het systeem binnen als “wachten op betaling”.
Stap 4: Bestelling betalen
De klant wordt op het einde van de bestelprocedure automatisch naar de betaalpagina van de betaalprovider gestuurd. Daar betaald de klant in een beveiligde omgeving zijn bestelling.
Stap 5: Bevestiging van de bestelling
Is de betaling gelukt, dan wordt de klant doorgestuurd naar een “bedankpagina” op de webshop, de bestelling wordt op “betaald” gezet en de klant ontvangt een e-mail met de bestelbevestiging.
Als de betaling niet gelukt is, blijft de bestelling op “wachten op betaling” staan en komt de klant terecht op een pagina waarop uitgelegd staat dat er iets fout liep en kan de klant een andere bestelmethode kiezen en opnieuw betalen.
Indien de klant dit niet doet, dan blijft de bestelling nog steeds op “wachten op betaling” staan.
Indien de klant voor overschrijving gekozen heeft en mits het innen van een betaling op een overschrijving steeds enkele dagen duurt, sturen we de e-mail één, twee en drie weken na het plaatsen van de bestelling.
LET OP: De productie van de producten in de bestelling wordt pas opgestart nadat de betaling voltooid is. Met gevolg dat ook de eventueel voorziene levertermijn verlengd wordt.
HERROEPINGSRECHT EN KLACHTENPROCEDURE
Herroepingsrecht
Bestellingen kunnen vrij geannuleerd worden zolang de betaling niet voldaan is.
Na betaling dient u persoonlijk contact op te nemen met de Melkmoilen via telefoon of e-mail. De bestellingen zullen geannuleerd worden en het betaalde bedrag, exclusief administratiekosten, worden teruggestort op uw rekening.
Zie: http://economie.fgov.be/nl/consument/Handelspraktijken/Herroepingstermijnen
Het modelformulier vindt u hier: http://economie.fgov.be/nl/binaries/Bijlage_2_WER_VI_Modelformulier_voor_herroeping_tcm325-246013.pdf
Klachtenprocedure
Heeft u een klacht over een door u besteld product? Gelieve ons dit te melden binnen de 14 dagen na ontvangst van jouw pakket door te mailen naar info@Melkmoilen.be, met een duidelijke omschrijving van de klacht, voorzien van een foto. Wij zullen hier binnen 1 werkdag op antwoorden. Je dient de producten niet terug te sturen, tenzij wij dit specifiek vragen in onze reactie.
Indien de klacht betreft een fout van onze zijde, dan zullen wij het product opnieuw maken en opnieuw opsturen.